Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Næste indlæg: Forrige indlæg:

DBI hjemme i din stue

Når vi ikke kan møde jer fysisk i menigheden, så kommer vi i stedet på besøg hjemme i jeres stuer - med tre videoprædikener og fire små videoer, hvor studerende fortæller om at læse på DBI.

DBI hjemme i din stue

Hent 3 gode prædikener

Gud virker gennem sit ord (Es 55,6-11) v/ Børge Haahr Andersen

Esajas’ bog handler om profeten, der skulle tale om, at Israel skulle miste deres land, deres konge, deres hjem og familie, og jo mere profeten advarede, jo mere døve og forhærdede blev de. Men efter dommen følger en ny begyndelse, knyttet til Herrens tjener, og til Guds ord, som vil skabe den virkelighed, ordet taler om, og hvor hele verden skal være involveret. Også i dag taler Gud til os gennem sit ord. Det gør han, for at vi skal søge ham, hvor han er nær.

Undervisning om Judas’ brev v/ Nicolaj Dam Bendiks, rejsesekretær

Guds hellighed. Syndens konsekvenser. Straf og dom. Disse alvorlige temaer minder Judas kompromisløst om i sit brev, mens han trækker eksempler frem fra GT om ulydige israelitter, faldne engle samt Sodoma og Gommora. Judas’ budskab er også relevant i dag. Hvis vi gør som “vranglærerne”, lukker os for Guds ord og følger vores instinkter, står vi under samme dom som i skrækeksemplerne fra GT.

Hvad er evangeliet? v/ Anders Landkildehus, rejsesekretær

Evangeliet er hjertet af kristendommen, men hvad er evangeliet egentlig? I denne prædiken gives en enkel og forståelig forklaring. Det kommer til at handle om hvem Gud er, hvad et menneske er og om “Jonathan-chancen”. Hør om det og få også at vide hvordan en historie om en lille prins med et stort handicap forklarer evangeliet meget fint. Prædikenen er letforståelig og enkelt opbygget.

Hør 4 studerende fortælle

Nicolai fortæller: Det vil jeg med teologi på DBI

Michael fortæller: Min vej til DBI

Louise fortæller: Der er brug for at kvinder læser teologi

Isak fortæller: DBI har brug for dig