Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

eMissio til dig!

Læs vores online tidsskrift og bliv klogere på evangeliet.

eMissio til dig!

På eMissio holder vi af teologi, fordi mennesker har brug for Gud. Derfor fokuserer vi særligt på artikler om mission, for at Guds ord kan spredes.

Af Louise Høgild Pedersen, høgskolelektor i latin og sjælesorg. og ph.d.-studerende i sjælesorg på DBI

Der er skrevet utallige salmer og åndelige sange, og jeg holder meget af at synge dem. Nogle salmer synger jeg, fordi melodien er smukt bygget op. Andre rører mig, fordi teksten formidler et budskab på en måde, som kun lyrik kan. Vi synger Bibelens budskab ind i hinandens og vores eget hjerte. Men jeg spørger mig selv, om jeg egentlig ved, hvad salmer har betydet i menneskers liv før min egen tid. Ved jeg, hvad de blev rørt af, og hvordan salmesangen gav liv til deres tro? Hvis jeg lytter godt efter de gamle toner, kunne jeg måske lære noget – også om min egen tro.

GRATIS ONLINE TIDSSKRIFT
Eksemplet ovenfor er et klassisk eksempel på, hvad vi kunne finde på at skrive en artikel om i eMissio. (Og nej det store M er ikke en tastefejl). Faktisk har Egil Sjaastad allerede skrevet den artikel, og den ligger frit tilgængelig, så du kan læse den og få glæde af den.

eMissio er et nordisk gratis online tidsskrift, som vi på DBI udgiver sammen med Norsk Luthersk Mission, Dansk Luthersk Mission, Fjellhaug Internasjonale Høgskole, Evangelisk Luthersk Mission Danmark, Evangelisk Luthersk Mission Sverige og Promissio.

FOKUS PÅ MISSION
På eMissio holder vi af teologi, fordi mennesker har brug for Gud. Derfor fokuserer vi særligt på artikler om mission, for at Guds Ord kan spredes. Vi behandler altså ikke udelukkende, hvad fx bøn betyder i dit liv, men også hvad bøn betyder i arbejdet for, at mennesker kan lære Gud at kende.

Derfor hedder vores tidsskrift eMissio. På latin betyder det ’udsendelse’. Latin er frygtelig umoderne, men navnet formidler præcis det, som vi gerne vil. Vi er hver især udsendt for at fortælle om Jesus, enten det er herhjemme, i Skandinavien eller i resten af verden. Gennem eMissio vil vi gerne tilbyde dig at blive klogere på evangeliet, alle hjørner af teologien, og hvordan det formidles til verden.

WWW.EMISSIO.NET
Egil Sjaastads artikel og de mange andre artikler, finder du på www.emissio.net. Her kan du registrere dig som bruger, så du sikrer dig, at du får besked, når der lægges nye artikler ud. Du kan også like vores facebookside Emissio.