Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

De studerende har ordet

Vi har givet ordet til nogle af vores studerende, som her fortæller om, hvilken betydning teologistudiet har for dem, og hvorfor de netop har valgt at studere her.


ELISE BANG
Jeg læser på bacheloruddannelsen FIUC-CPH på DBI,da det er væsentligt for mig, at der er et kristent studiemiljø, samtidigt med at det er et akademisk studium. Det, som har været og stadig er vigtigt for mig, er, at der er andagter, bønsliv og mulighed for at dele trosliv med både andre studerende, men også med lærerne. At have nære samtaler om livet, hvor jeg oplever, at jeg får en akademisk vinkel, så min tro er med i mit studium.

 

MICHAEL HØJGAARD
Jeg valgte at
læse teologi på FIUC-CPH på DBI, fordi jeg på DBI kunne få god undervisning og et godt studiemiljø. Jeg må sige, at DBI skuffede ikke. På DBI oplevede jeg, at studiet er med til at udruste mig til en fremtidig tjeneste både gennem studiet, gennem samtaler med andre studerende og ansatte og ekstra tilbud (temadage). Jeg kan klart anbefale DBI for dig, der ønsker at læse teologi.

 

MARGRETHE BANG R. KOFOED
Jeg startede på FIUC-CPH på DBI med enkeltfag ud fra en lyst til personlig åndelig læring. Efter det første halve år, der bare var for min egen skyld, følte jeg, at Gud ønskede, at jeg skulle tage en hel bachelor og derved få en god ballast. Den røde tråd er tjeneste for ham. Allerede nu kan jeg omsætte det, jeg lærer, og videreformidle det, og jeg stoler på Guds fortsatte ledelse i mit liv.

 

JÁKUP Á LAKJUNI
Jeg valgte FIUC-CPH-uddannelsen på DBI, fordi jeg vidste, at det er et bibeltro institut. At det er et forholdsvist lille sted, tiltalte mig også, og det har helt sikkert medvirket til, at jeg har følt mig så hjemme og velkommen her. Det halvandet år, jeg hidtil har været her, har været en stor velsignelse for mig både fagligt og personligt. Jeg kan kun anbefale DBI til alle teologiinteresserede.

 

JOHAN EBDRUP ANDRESEN
Jeg er glad for at
læse på FIUC-CPH på DBI, fordi der er et godt samspil mellem teori og praksis, og faglighed og tro. De dygtige undervisere deler ikke blot ud af deres store faglige viden, men også af egne erfaringer fra arbejdsliv og kristenliv, så undervisningen sker med blik for livet uden for og efter studiet.

 

MADS DUE
Jeg læser teologi,
fordi jeg brænder for at arbejde med Bibelen. Hvis man virkelig skal arbejde med de bibelske tekster, er man nødt til at være godt klædt på mht. sprogkundskaber, kirkehistorie, dogmatik mm. Jeg er her for at blive en dygtig tekstlæser, der kan formidle Guds ord til mine kristne brødre og søstre.

 

JØRN NEDERGAARD
Jeg har langvarig
studieerfaring fra Aarhus og Københavns universiteter, og jeg elsker at være på DBI. På én gang emmer her af nærvær og medmenneskelighed, og samtidig er man som studerende i enestående nær kontakt med topkvalificerede forskere og undervisere. DBI er ikke en sten i den kirkelig sko – DBI er en blomst i den kirkelige mangfoldighed.

 

CECILIA HARVEY
Jeg studerer på
FIUC-CPH på DBI, fordi jeg har en længsel efter at lære mere om Bibelen og vores kristne tro. I forlængelse heraf har jeg et ønske om at arbejde inden for kirken eller kristne organisationer for at hjælpe mennesker til at vokse i troen på Jesus Kristus. Jeg valgte at studere teologi på DBI, fordi jeg var tiltrukket af, at troen har en selvfølgelig plads her på dette lille studiested, og det er et spændende eventyr!

 

ISAK REINHOLDT JESPERSEN
Jeg læser en bache
lor i praktisk teologi på FIUC-CPH på DBI simpelthen fordi, det bl.a. er med til at gøre mig glad. Jeg kan pt. ikke se mig selv på et andet uddannelsessted. Teologien vækker min interesse, fascinerer mig og overvælder mig dag efter dag. Jeg går ikke på DBI for at få flotte eksamener eller pæne karakterer, men for hver dag at lære noget nyt – om Gud, hans folk og det at være kristen i dag.

 

BO BERENTSEN
Jeg kom til tro i
foråret 2016. Da jeg gerne ville vide mere om den kristne tro og havde en drøm om at blive præst, valgte jeg at studere på FIUC-CPH på DBI. DBI var et godt valg for mig, da jeg var usikker på, om jeg ville ”falde fra troen”. Jeg var bevidst om, at jeg på DBI var et godt sted, hvor jeg kunne få en stærk grund at bygge på i et godt miljø med andre troende, som kunne støtte mig.